ניהול לקוחות

ניהול לקוחות עומד בבסיסו של ניהול עסק נבון. הרי בסופו של דבר כל עסק, ולא משנה אם מדובר על עסק קטן ללא עובדים, עסק בינוני או עסק גדול מאד, עם מאות ואלפי עובדים תלוי וניזון מלקוחותיו וההכנסות שהם יוצרים לו.
המונח "ניהול לקוחות" מתייחס לסדרה של התייחסויות ללקוח ולאופן שבו המידע על הלקוח מתארגן באופן שיטתי בתוכנה ייעודית לצורך כך או במודול בתוכנה מורכבת יותר.
במערכות תוכנה (ואפשר להשליך עקרונות אילו על מערכות שאינן מערכות תוכנה ומתנהלות בדפי נייר) המונח ניהול לקוחות מתייחס בעיקר למאפיינים הבאים:
 1. רישום פרטי לקוחות – שם לקוח, טלפון, מייל, כתובת, עיר וכדומה.
 2. ניהול יומן לקוח – רישום של כל פעולה, שיחה, תלונה, תקלה, מחמאה שנתקבלה ונוהלה אל מול הלקוח. הרישום חייב לכלול את התאריך ואת השעה של ביצוע הפעולה.
 3. תזכורות – רישום של תזכורות לביצוע פעולות שונות הקשורות ללקוח על בסיס תזכורות מזדמנות (חד פעמיות) וגם תזכורות רוטיניות (שחוזרות על עצמן כל תקופה).
 4. חלוקה לקבוצות וסטאטוסים – רישום של לקוח על פי קבוצות שייכות וסטאטוסים של פעילות.
 5. הפקת דוחות – דוחות לקוחות מפורטים בחתכים שונים, לרבות חתכי קבוצות שיוך וסטאטוסים.

מערכת פלקס מאפשרת לבצע ניהול לקוחות כמודול במערכת הכוללת גם הנהלת חשבונות והפקת חשבוניות.